You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - מכבי עמק חפר, נערים א' - שרון

ליגת האלופות - מכבי עמק חפר, נערים א' - שרון

הקבוצה מהשרון הצפוני זכתה באליפות מרשימה והייתה קרובה להעלות את קבוצת הנוער לליגה הארצית. מאיר טלבי, מאמן הקבוצה, מסכם את העונה בסיפוק רב

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת "ליגת האלופות" - פינת הפרגון שלנו לקבוצות שזכו באליפות, שמחה להאיר היום על קבוצת נערים א' של מכבי עמק חפר - אלופת מחוז שרון, קבוצה מיוחדת בנוף - ששיחקה העונה בשתי מסגרות תחת הדרכתו של המאמן, מאיר טלבי: במחוזות שרון בשנתון נערים א' והנוער.

בשנתון נערים א' הקבוצה הייתה מעל הליגה, סיימה את העונה עם למעלה מ-90 אחוזי הצלחה, עם 16 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת ב-18 משחקי ליגה, יתרון של 13 נקודות על פני סגניתה, מכבי כפר סבא. בגביע המדינה הדיחה הקבוצה את הפועל הוד השרון מהליגה הארצית ונתנה פייט חזק להפועל ר"ג מליגת העל, שניצחה לבסוף 0:1.

בשנתון הנוער שחקני הקבוצה הצטרפו לעוד 6 שחקנים, שנותרו בסגל הקבוצה מהעונה שעברה. הקבוצה החלה את העונה בלי ציפיות להיאבק על העליה, אך עם האוכל בא התיאבון והקבוצה סיימה את העונה במקום השני בטבלת שרון עם נקודה אחת פחות מהאלופה, הפועל בקה אל גרביה, ולאחר שעברה את מכבי קרית מלאכי במשחק הפלייאוף הפסידה 2:1 במשחק המבחן מול צעירי רהט על מקום בליגה הארצית.

עד כמה מכבי עמק חפר הייתה קבוצה, שסך החלקים שלה גדול יותר מהשלם, מסביר הנתון הבא מביצועיה בנערים א': הקבוצה כבשה 106 שערים - שמהווים ממוצע של כ-6 שערי זכות, אך למרות זאת, אין לה נציגות בצמרת הגבוהה של טבלת מלך שערי הליגה. שני שחקנים נמצאים בטבלת מלך שערי קבוצת נערים א', כל אחד חתום על 14 שערי ליגה, אך גם על לא מעט שערים בקבוצת הנוער: איסל סלמה (30 שערים בכל המסגרות) וסתיו דנינו (20 שערים בכל המסגרות). קצת אחריהם ברשימה, יהונתן חלקיהו - 12 שערי ליגה בקבוצת נערים א' (20 שערים בכל המסגרות).

הגנת קבוצת נערים א', בראשות השוער אוהד רויטמן והבלמים, יהלי לוי ויותם פילוסוף, ילידי דצמבר 2007, ספגה רק 12 שערים.  בשנתון הנוער סיימה מכבי עמק חפר את העונה כקבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה עם 20 ספיגות בלבד ב-22 משחקים. ההתקפה סיימה במקום השלישי בטבלת ההבקעות עם 82 שערים.


קבוצה חרוצה ומוכשרת. שחקני שנתון 2007 של מכבי עמק חפר (צילום מטעם הקבוצה)

מאיר טלבי משתף בתחושותיו נוכח ההישג הגדול של הקבוצה העונה: "אני שמח על הזכיה ומאושר בשביל השחקנים היקרים שלי, זה כל כך מגיע להם!. שמח עבור כל מי שהיה חלק מהעונה: השחקנים, ההורים והצוות המקצועי, היתה זו עונה מרגשת ועוצמתית במיוחד, כאשר שחקני שנתון 2007 של המועדון, דחו את ההצעות והאפשרות לשחק בליגות בכירות יותר ויצאו למסע של עונה בהם הובילו את קבוצת נערים א' לזכיה באליפות והעפלה לליגה הארצית, ובמקביל, מובילים את קבוצת הנוער כאשר בכל שבוע כ8-9 שחקנים משנתון 2007 בהרכב למשחק. אני רוצה להקדיש את האליפות  הזו לאלו שזכו בה בדרך הכי ספורטיבית ויפה שיש - לשחקנים המוכשרים שלי. תודה למנהל המקצועי ויקי גלאם שאיפשר חופש פעולה, תודה לעוזר המאמן והאנליסט - שניר שירצקי, שלושתינו יחד זה צוות מנצח.".

ההפסד במשחק המבחן לנוער לא פוגם בשמחת האליפות?

"כמובן שרצינו לנצח ולהעלות גם את הנוער, אבל צריך גם לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות. התחלנו את ההכנות לעונה החדשה עם 6 שחקנים בגיל נוער, סיימנו עם ארבעה שחקני בגיל נוער. שחקני הגנה שלנו שהם ילידי דצמבר 2007 שיחקו מול חריגי גיל, שנולדו בתחילת 2004, ועדיין סיימנו כקבוצת ההגנה הטובה בליגה. בתחילת הדרך איבדנו נקודות ושילמנו על חוסר ניסיון במשחקים מול קבוצות שניצחנו בהפרש גבוה בסיבוב השני. הנקודות האלה חסרו לנו כדי לקחת אליפות. למשחק מול רהט הגענו ללא אחד מהבלמים והמגן השמאלי, ובמהלך המשחק נפצע אחד מהבלמים שלנו. החבר'ה רצו, אבל לא צלחנו במשימה. עדיין, יש לי רק מילים טובות לומר על השחקנים, זה לא מובן מאליו לשחק בשתי מסגרות במקביל ומול קבוצות עם שחקנים מבוגרים ומנוסים יותר".

מה גרם לכם ללכת על אתגר בדמות השתלבות בשתי מסגרות?

"בתחילה חששתי מאוד משילוב של שתי מסגרות, אבל ניהלנו בצורה נכונה את העניינים. בנערים א' היה לי סגל עם 20 שחקנים ברמה גבוהה ובמעמד של שחקני הרכב, כך שזה אפשר לי לאוורר את השחקנים. החזרה מפגרת המלחמה הכניסה אותנו למסגרת אינטנסיבית עם משחקי אמצע שבוע. היו שבועות של 4 משחקים. עברנו בשלום את העונה בלי פציעות, כש-15 שחקנים מנערים א' אני עונה שניה עם הקבוצה, ידעתי להגיד לויקי מה יכול לקרות וצפיתי שנוכל להיות בחלק העליון של הטבלה. אין קבוצה יותר ראויה מזו לעלות לארצית. הצגנו כדורגל שמח ומרהיב בכל שבוע - ולפעמים אפילו פעמיים ושלוש בשבוע, עם יכולות טכניות, פיזיות ומנטליות שראויות לכל השבחים, עם גיבוש קבוצתי מנצח, משמעת טקטית ומחויבות קבוצתית, כל אלו הובילו להצלחת העונה. אני גאה בשחקנים שלי, ההורים גאים בהם והמועדון גאה בהם. זה שלהם".

למשחקי הפלייאוף עם הנוער התייצבתם כחודש וחצי לאחר סיום הליגות. מה דעתך על זה, שההתאחדות לא מצאה לנכון להוסיף עוד משחקי ליגה בפורמט של סיבוב שלישי או פלייאוף?

"זה רע מאוד. מרגע סיום הליגות ועד למשחק מול קרית מלאכי עשינו רק משחק אימון אחד - כי רוב הקבוצות היו במהלך עונה ולא היה מול מי לשחק. בנערים א' היה לנו איזשהו משחק השלמה, שלא ממש תרם לנו.  בנוער שיחקנו 22 מחזורים,  בנערים א' שיחקנו 18 משחקים. החזירו אותנו לליגה דחוסה במשחקים בפרק זמן קצר, בכל אחת מהליגות קבוצות התפרקו ולוח המשחקים לא עודכן - וכך מצאנו את עצמם בשבועות עם עומסים של 3-4 משחקים בשבוע לצד מרווחים גדולים כתוצאה ממשחקים שבוטלו. זה לא רציני להתנהל כך. אם רוצים שקבוצות במחלקות נוער ייצרו שחקנים לקבוצות בוגרים, אי אפשר עם כמות משחקים כל כך נמוכה ובצפיפות כמו בעונה הזו, להגיע ליעדים האלה".

מה היית מציע למקבלי ההחלטות בנוגע למבנה הליגות ושיטת התחרות?

"לדאוג לכמות משחקים גבוהה יותר. חלוקה לפלייאוף עליון ותחתון יכולה לתרום רבות לקבוצות התחרותיות. יותר משחקים בעלי עניין, עם פערי רמות נמוכים יותר, זה הרבה יותר מועיל ממשחקים בין קבוצות שהפערים ביניהן עצומים".

אחרי עונה כל כך מוצלחת, הציפיות מכם בעונה הבאה גבוהות. אתם תשחקו במחוז שרון - המטרה ברורה. היה ותמצאו את עצמכם מוקפצים לליגה הארצית, מה יהיו המטרות?

"גם אם נשחק בליגה הארצית, שזה דבר שיכול לקרות - אם בגלל הרחבת הליגות ל-16 קבוצות או בגלל התפרקות של קבוצה כזו או אחרת, המטרה שלנו תהיה לסיים באחד משני המקומות הראשונים ולעלות לליגה הלאומית. 14 משחקני הקבוצה ממשיכים איתנו לעונה נוספת. אנחנו נשלים את הסגל עם שחקנים נוספים שיצטרפו ויסגרו לנו סגל של 21 שחקנים. אני מאמין גדול ביכולות שלנו להצליח גם אם נשחק באחת מהליגות הארציות".

מעוניינים לבחון אפשרויות נוספות לעונה החדשה? מדור קליטת מאמנים ושחקנים מתעדכן מדי יום עם מידע על משרות בתחום האימון, קבוצות מרחבי הארץ המעוניינות לקלוט שחקנים.לכניסה למדור,לחצו כאן

עובדים גם בפגרה. באזור הוידאו שלנו מחכים לכם 12 סרטונים עם אפשרויות מגוונות לאימונים עצמאיים, זוגיים ובקבוצות קטנות. לכניסה לאזור הוידאו,לחצו כאן


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...